středa 4. říjen 2023 | Tipy a triky

Jak naplánovat venkovní svatbu a následnou párty se svatebními stany – rady a doporučení

Venkovní párty na svatbě. Jak zorganizovat prostor a umístit stany. Harmonogram večera. Zasedací pořádek pro svatebčany. Vliv počasí na venkovní svatbu.

vědět, co chcete

Plánování svatby patří mezi velmi stresující činnosti, nejde totiž jen o obřad samotný, ale také o následnou zábavu a program, které pochopitelně chcete učinit nezapomenutelnými jak pro Vás novomanžele, tak pro svatební hosty. V tomto článku jsme pro Vás připravili rady a doporučení, jak takovou organizaci zvládnout, zvlášť pokud je součástí Vaší svatby i svatební stan, který bývá populární a praktickou součástí svateb.

Organizace prostoru

Výběr lokality: Na prvním místě je pochopitelně samotné místo, kde se bude svatební párty konat a ne vždy se jedná o stejné místo, na kterém probíhá obřad. Klíčové je znát počet hostů, aby Vámi vybrané místo poskytovalo dostatečný prostor pro všechny zúčastněné. Kromě velikosti prostoru je také důležité myslet na dostupnost a možnost parkování, protože velká většina hostů bude přijíždět právě autem; pokud jsou parkovací místa problém, je dobré o tom hosty informovat, například aby přijížděli ve větších skupinkách či využít řidiče, který hosty na místo dopraví.

Umístění stanů: Organizace stanů se odvíjí od jejich počtu a účelu, pro které jste je pronajmuli. Ačkoliv obřad obvykle probíhá jinde nebo spíše v otevřeném prostoru, varianta ve stanu je také možná a je třeba si rozmyslet, jestli tento hlavní stan chcete samostatně, pohromadě s ostatními, stranou nebo naopak ve středu dění – volba je na Vás a Vaší svatební představě. Ať už bude zbytek stanů rozdělen na catering, taneční prostor či bar, vždy je důležité zachovat prostor pro volný pohyb hostů a plynulý chod svatby. Svatební stany lze stavět jak samostatně, tak spojením více stanů vytvořit větší prostor, například právě na zmiňovaný tanec. Určitě není na škodu mít alespoň některé stany rozdělené – bude to působit uspořádanějším dojmem a každý aspekt na Vaší svatební párty bude moct vyniknout v plné parádě.

Důležitý pomocník: Ve fázi plánování svatby či jiné kulturní nebo společenské akce lze využít online bezplatného pomocníka, který je velmi užitečný například i pro představu využití prostoru. Aplikace obsahuje mnoho možností pro ulehčení celého plánovacího procesu. Rozvržení a organizace zasedacího pořádku či jiných důležitých prvků lze velmi snadno nastavit. Je možné také využít úpravy velikosti stolů a odsazení židlí pro lepší představu a celkový náhled. Není nutná žádná registrace či platby, vše je zdarma a připraveno právě pro Vás, stačí jen kliknout: PLÁNOVAČ.

Rozvrh večerního programu

Časový harmonogram: Organizace je základem každé úspěšné akce, svatby nevyjímaje. Nemusíte mít dopředu připravenou každou minutu svého velkého dne, ale je dobré mít představu, kdy se budou jednotlivé části odehrávat. To platí zejména pro důležité momenty jako přípitek, krájení dortu, proslov svědků či první novomanželský tanec. Cílem je vytvořit večer, který bude plynout přirozeně a bez zbytečných časových úseků, kde není žádný program.

Zábavné aktivity: Hlavní části svatby jako je obřad nebo první tanec bohužel netrvají dlouho a zbývá mnoho času pro nejrůznější aktivity. Klasikou jsou hry pro novomanžele, například kvíz se zvedáním bot. Spoustu těchto aktivit mohou vymyslet svědci, abyste i Vy byli překvapení – Vaši nejbližší jistě vymyslí něco originálního a zábavného. Kromě aktivit pro novomanžele není od věci připravit něco, kde se zapojí i hosté. Perfektní volbou je třeba fotokoutek s rekvizitami, kde můžete zvěčnit vzpomínky s přáteli a rodinou. Samozřejmě nesmí chybět ani živá hudba, abyste se mohli bavit a tančit dlouho do noci.

Výběr vybavení

Stany: Jestliže máte v plánu využít svatební stany, možnosti výběru jsou více než dostatečné. Lze vybírat z nejrůznějších druhů stanů od klasických, nůžkových až po honosnější beduínské stany. Výběr by měl odrážet téma svatby a ladit s prostředím. Po výběru typu je zásadní velikost, která se odvíjí od počtu hostů, velikosti stolů a volného prostoru, který chcete uvnitř stanu.

Zasedací pořádek a uspořádání stolů: Jak již bylo zmíněno v předchozím bodě, velikost stanu se odvíjí od počtu hostů a druhu nábytku. Zasedací pořádek je důležité zorganizovat co nejdříve, protože se od něj odvíjí spousta dalších organizačních detailů. Výběr stolů, jestli kulaté či obdélníky, ovlivňuje rozmístění hostů a počet míst k sezení. V každém případě by volba měla korespondovat s celkovou atmosférou svatby, stejně tak i dekorace samotného stanu. Jistotou je větší stan, který poskytne i dostatek místa pro volný pohyb.

Jak vytvořit ideální prostředí pro svatebčany

Osvětlení a vytápění: Vnitřní osvětlení stanu je bod, na který nesmíte zapomenout. Nejenže Vaše svatební párty nebude omezená na přirozené světlo, ale světla vytvoří romantickou atmosféru. Světla rovněž můžete sehnat v různých velikostech a tvarech a můžete jimi vyzdobit celý svatební prostor, nejenom stany. Pokud máte svatbu v období, kdy již teplé letní večery končí nebo si jen nejste jistí předpovědí počasí, vytápění je jistota. Ideální volbou jsou plynové hořáky, které zaručeně zajistí příjemné teplo uvnitř celého stanu.
Hygiena: Hygienické zázemí je samozřejmostí jakékoliv větší akce a pokud nejsou toalety součástí Vámi pronajímaného prostoru, lze například využít pronájem mobilních toalet. V obou případech je důležité dbát na čistotu a dobrý stav prostor.
Vliv počasí: Kontrola předpovědi počasí před tak významnou událostí jako je svatba bude jistě na programu každý den. Jak to tak ale bohužel bývá, předpovědi nejsou vždy úplně spolehlivé a ze slunného dne se může lehce stát letní bouřka. Proto je lepší počítat i s deštivou variantou a zajistit deštníky či pláštěnky pro hosty v případě přesunů například na obřad. Další volbou je právě svatební stan, který je ideální při nepřízni počasí. Naopak při slunečném počasí je dobré myslet na stinné prostory, kam se hosté mohou uchýlit – i v tomto případě lze využít svatební stan či jen jeho zastřešenou konstrukci bez stěn.

Tato doporučení jsou praktické tipy, které Vám zaručeně zajistí skvělou organizaci svatební párty a nestane se tak, že byste zapomněli na něco zásadního. Jedná se o ty nejzákladnější věci, na které je třeba myslet, vše se však odvíjí od místa, které jste si zvolili. Některé lokality budou vyžadovat příprav více, jiné méně a organizace svatby bude vždy velmi individuální. S pečlivou přípravou ale jistě zorganizujete tu nejlepší událost právě pro Vás nehledě na místo konání.

Nezapomenutelná svatba bez prázdného bankovního účtu: Jak zorganizovat levnou, ale krásnou svatbu

Svatba je jedním z nejdůležitějších dnů vašeho života, ale to neznamená, že nutně musíte utratit všechny své úspory za jediný …

13. listopad 2023  |  Tipy a triky

Kouzlo venkovní svatby za soumraku: Svatební obřady pod hvězdnou oblohou

Každá svatba je bezpochyby magickou událostí, ale noční venkovní svatby mají ještě něco zvláštního – vytvářejí kouzelnou atmosféru a díky …

2. listopad 2023  |  Tipy a triky

Jak vybrat ideální svatební catering: Tipy a rady pro novomanžele

Vybrat ideální svatební catering je jedním z klíčových kroků pro úspěšnou svatební oslavu. V tomto článku se zaměříme na proces …

30. listopad 2023  |  Catering